Šilutės rajono savivaldybės

ŠILUTĖS ŽEMĖS ŪKIO MOKYKLOJE IR ŠILUTĖS PIRMOJOJE GIMNAZIJOJE VYKO AKCIJA „KAD ŠIRDIS IŠLIKTŲ SVEIKA“

2018 m. rugsėjo 24 dieną Šilutės žemės ūkio mokykloje ir Šilutės pirmojoje gimnazijoje vyko akcija „Kad širdis išliktų sveika“, kuri skirta Pasaulinei širdies dienai paminėti. Akcijos metu mokyklų mokiniai ir  bendruomenė galėjo pasimatuoti kraujospūdį, buvo teikiamos konsultacijos dėl padidėjusio kraujospūdžio, informuojant kokios priežastys tai lemia. Taip pat dalyviams suteikta informacija, kaip išsaugoti sveiką širdį, kodėl svarbus poilsis, mityba, fizinis aktyvumas ir žalingų įpročių atsisakymas. Akcijos metu dalinti lankstinukai, kuriuose buvo trumpa informacija apie kraujospūdį, per didelio kraujospūdžio priežastis ir pasekmes.

 Kraujospūdis – tai kraujo slėgis į kraujagyslės sienelę, ritmiškai augantis ir krentantis sulig kiekvienu širdies dužiu.

Deguonį nešantį kraują širdis turi išstumti tam tikru spaudimu tam, kad jis pasiektų vidaus organus ir grįžtu atgal. Jei tas spaudimas per didelis, pakenkiamos kraujagyslių sienelės, storėja širdies raumuo, atsiranda pokyčių inkstuose, smegenyse, akyse. Padidėja plyšimo ir kraujo išsiliejimo pavojus.

Padidėjusio kraujospūdžio priežastys:

  • Nervų sistema;
  • Įvairių hormoninių medžiagų įtaka;
  • Arterijų vidinio dangalo funkcijos sutrikimas;
  • Druskos bei skysčių susikaupimas;
  • Paveldimumas;
  • Netinkamas gyvenimo būdas.

Padidėjusio kraujospūdžio simptomai:

  • Galvos skausmas ar svaigimas;
  • Pykinimas;
  • Vėmimas;
  • Praeinantis paralyžius;
  • Spaudžiančiais skausmais krūtinėje, pilve;
  • Sąmonės sutrikimas ar regėjimo pablogėjimas.

Padidėjusio kraujospūdžio profilaktika:

  • Rūkymo metimas;
  • Kūno svorio kontrolė;
  • Alkoholio vartojimo apribojimas;
  • Valgomosios druskos ribojimas;
  • Pakankamas kalio, magnio, kalcio kiekis maiste;
  • Sumažintas sočiųjų riebalų bei cholesterolio suvartojimas;
  • Reguliarūs fiziniai pratimai.

Kaip teisingai matuoti kraujospūdį?

  • Prieš matuojant, nereikėtų rūkyti, gerti stiprios kavos;
  • Patartina pailsėti 10-15min.;
  • Matuojama sėdint prie stalo;
  • Matuoti kraujospūdį reikėtų porą kartų per dieną, visuomet tos pačios rankos: rytą tik pabudus ir vakare po darbo dienos.

Svarbiausia nepamirškime:

Įkrauti savo širdį – teisingi mitybos įpročiai aprūpina širdį energija, reikalinga kasdienei veiklai.

Treniruoti savo širdį – fizinis aktyvumas padeda sumažinti širdies ligų riziką ir puikia jaustis.

Mylėti savo širdį – atsisakyti rūkymo yra vienas geriausių būdų pagerinti širdies veiklą.

ŠIRDIS – TAI JŪSŲ GYVENIMO GALIA.

 

 

Informaciją parengė:

Šilutės rajono savivaldybės,

visuomenės sveikatos biuro

visuomenės sveikatos specialistė,

vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje

Edita Gurjanova